Klantgericht communiceren
Doel / beschrijving van de workshop
‘Wanneer koopt u nu iets? Wat is voor u nu belangrijk als u een dienst krijgt aangeboden? Uit onderzoek blijkt dat ‘vertrouwen’ een van de belangrijkste factoren is waarop mensen hun keuzes baseren. In ons dagelijks werk krijgen we te maken met relaties (klanten) die we zelf niet uitkiezen. Soms hebben we een ‘klik’, soms niet.Door flexibel mee te bewegen in de zienswijze (perspectief ) van de klant zijn we beter in staat het gesprek te gaan leiden.
Inhoud en/of doelgroep
In deze praktische workshop krijgt u handige ‘gereedschappen’aangereikt waarbij u gemakkelijk het contact en vertrouwen met uw klanten kunt vergroten. Zo leert u o.a.:
– Een heldere eerste indruk te maken
– Te communiceren vanuit de ‘positie’ van de klant (de 3 posities: Ik, de ander, de observator)
– Het creëren van vertrouwen: van volgen naar leiden
Duur: 3 dagdelen